http://www.indirdik.com/adeal/22492
Günün Fırsatı

2 Kasım 2007 Cuma

ÇİÇEK BÖREKLER



Bu börekleri çocuklarımın doğum günü masasını süslemesi amacıyla yapmıştım . Hem görüntüsü hem de tatıyla oldukça ilgi gördü . En güzeli de çok pratik olması . Bu tarifin benzerini nette gezinirken görmüştüm . Kendimden bir şeyler katarak ortaya bu son durumu çıkartabildim .
Kullanılan kalıbın büyüklüğü tamamen size ve davetli sayısına kalmış. Ben çocuklar için küçük çiçek kalıpları kullandım ki , bir lokmada ağızlarına atabilsinler diye . Büyük davetliler için de daha büyük kalıpları kullandım .

Geçelim tarifine :

MALZEMELER:
Kare milföy
maydanoz , dereotu
peynir karışımı
labne peyniri ya da süzme yoğurt
üzeri için çörekotu ya da susam
1 yumurta sarısı
YAPILIŞI:

Malzemeye miktar belirtmedim size bıraktım . Bir kare milföyden 4 küçük çiçek kalıbı ya da sadece 2 tane büyük çiçek çıkıyor. Kalıplarla istediğiniz şekilleri çıkarın .Yağlanmış tepsiye dizerek , üzerine yumurta sarısı sürüp çörekotu yada susam serpip pempe renk alana kadar pişirin. Derin bir kasede peynirleri ezerek labne ya da süzme yoğurtla yoğun bir kıvam almasını sağlayın . Soğuyan çiçekleri kabardığı için ortalarından ikiye keserek aralarına peynir karışımından koyup üst tabanı kapak gibi üzerine kapatın . Bu işlemi servisten hemen önce yapmalısınız ki milföy hamuru çıtır halini koruyabilsin . Benim gibi akşamdan yapıp ertesi gün servis ederseniz poça gibi bişey olur .( Bu haliyle de oldukça beğenildi ) Arasına peynir değil de başka karışımlar da koyulup çeşitlendirilebilinir . Hem kanape hem börek karışımı şık bir tarif . Küçük porsiyonlar halinde olması da yemeyi ve servisi kolaylaştırıyor . Hepinize afiyet olsun ; Allah ağzınızın tadını bozmasın (AMİN )!!!

5 yorum:

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

ben bunlara bayıldım arkadaşım harika olmuşlar..nasıl güzelde yakışmıştır sofranıza ..insan telaştan hepsini bir resimlemeyi unutuyor deilmi..bu benim sık sık başıma gelirde:))..ellerine sağlık cnm..öpüyorum sevgiler...

Adsız dedi ki...

Kalpli tabak eşliğinde çiçekler muhteşem olmuş.Tadını çok merak ettim.Harika duruyorlar ellerine sağlık.
lezzetavcisi

Adsız dedi ki...

merhaba, gerçekten pek şık görünüyorlar. Çok iyi fikir lokmalık :)

ellerinize sağlık

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Teşekkürler Sevgili Nihal , özlem , Zerrin yorumlarınız için...
Işıl 'cığım yorumunu onayladığım halde bazen sebebini anlayamadığım bir şekilde yokoluyor. Senin yorumun da aynen böyle oldu ve devamını okuyamadığım için çok üzüldüm ama gene de çok teşekkür ederim canım...

Adsız dedi ki...

Canim,cicek börekler cok güzel olmuslar,ben de tesadüf,cicek ekmek yapmistim.Ellerine saglik.
KIZILCIKSURUBU