http://www.indirdik.com/adeal/22492
Günün Fırsatı

11 Eylül 2007 Salı

ISPANAKLI PAÇANGA BÖREĞİ


Nedense içindeki pastırmadan dolayı mıdır bilmem ama paçanga böreği sanki genellikle ramazan sofrasına özel bir börekmiş gibi gelir bana .Ama ben dayanamadım ve ramazandan önce yaptım ve hatta daha besleyici olması için ıspanak da koydum ve de en önemlisi yağda kızartmayarak kalorisini çok çok azaltıp fırında pişirdim .Eee hal böyle olunca da yaklaşan ramazan sofralarınıza katkıda bulunmak için sizlerle paylaştım .

Öyle ölçü falan vermeyeceğim.
Ispanak yapraklarını doğrayıp yıkayıp az sıvıyağda biraz soteleyin suyunu çeksin ve ateşten alın .Soğuyunca içine pastırma doğrayıp bol kaşar peyniri rendeleyin.
Yufkayı tezgaha serip 8 üçgen parçaya bölün Sosu için : yoğurdu koyu ayran yapıp biraz sıvıyağ koyup karıştırın .Yufkalara önce sostan sürüp sonra pastırmalı ıspanaklı harçtan bolca koyup geniş bir şekilde kalın ve yassı sigara böreği şeklinde sarın. Börekleri önce çırpılmış yumurtaya ardından da galete ununa her tarafını güzelce bulayın. Paçanga böreğinin aslı servise ramak kala yağda kızartılıp kaşarları donmadan da servis edilmesidir. Ancak ben bu şekilde hazırladığım
börekleri az yağlı tepsiye dizerek fırına sürdüm , inanın hem çok hafif hem de dışı çıtır çıtır içi yumyumuşak ( oğlumun tabiriyle ) nefis bir börek oldu .Hatta benim gibi önceden zamanınız olunca bu börekleri hazırlayıp galete ununa bulayıp derin dondurucu dolabınızda bu şekilde saklayabilirsiniz , yenileceği zaman sadece fırınlayıp hemen servis yapabilirsiniz .Misafir sofralarınıza inanılmaz lezzetli nefis bir börek .Benden söylemesi...



Posted by Picasa

8 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba,pacanga böregi bence böyle daha lezzetli ve vitaminli olmustur,ellerine saglik.hayirli ramazanlar.

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Teşekkürler Senem 'ciğim...
Sizlere de hayırlı ramazanlar dilerim.

Adsız dedi ki...

canım benim eline sağlık, şimdi bunu görüp bütün gün açmı dolaşılır yaa..
bitanem ben bir kaç gün önce seni sobeledim ama sana haber vermeyi unuttum özür dilerim. bloğumda kek, pasta , kurabiye bölümüne bakarsan orda var sobe konusu. lütfen kusuruma bakma :)
ikizlerini allah nazardan korusun, mavişler sanki değil mi? canlarım benim :)
ramazan o güzel mutfağına bereketiyle gelir inşallah. çok öpüyorum minik ikizlerini ve seni
iyi bakın kendinize

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Dolu dolu bir pagança yapmışsın HayatkazanSebkepçe ellerine sağlık :))
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Yüzüm güldü sayendeeee !! Pastırma düşmanı bendeniz paçanganın içine başka malzemelerin girdiğini görmekten inanılmaz mutlu oldu..Ellerine sağlık Seyhancım...Kocaman öpücüklerrr

Adsız dedi ki...

Marifetli arkadaşım ellerine sağlık.
Harika gözüküyorlar.Hayırlı ramazanlar.
www.lezzetavcisi.net

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

arkadaşımmm bende size komşu geldim artık ...sık sık görüşürüz ne güzel..
paçanga böreğinede bayılırım nefis olmuş resimden öyle anlaşılıyor....ellerine sağlık .bundan sonra bende fırında deneyim bari..
daha hafif olur iyi fikir.
hayırlı ramazanlar cnm..öpiyom .
sevgiler...

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Beni ziyaret eden ve değerli yorumlarını eksik etmeyen bütün dostlarıma sonsuz teşekkürler ederim ...