http://www.indirdik.com/adeal/22492
Günün Fırsatı

25 Ocak 2009 Pazar

YE# 41 PORTAKALLI TİRAMİSU

OKULUMUZ YARI YIL TATİLİNE GİRİNCE BİZ DE ÇOCUKLARLA MUTFAĞA GİRMEYE BAŞLADIK BİLE ...
YEMEKTEYİZ PROGRAMINDA DA GÖRÜNCE KALKIP AİLECE TİRAMİSU YAPTIK. OĞLUM KEKİNİ YAPTI , KIZIM KREMASINI BEN DE İŞTE MALUM ENKAZLARI TOPLAYIP , TEMİZLEDİM VE SONUNDA EMEKLERİMİZİ BİRLEŞTİREREK ORTAYA GÜZEL BİR TİRAMİSU ÇIKARDIK. BU TARİFİMİZİ PORTAKALLI TARİFLER ETKİNLİĞİN EV SAHİBİ PORTAKAL AĞACI HATİCE HANIMA GÖNDERİYORUZ .KENDİSİNE KOLAYLIKLAR VE BAŞARILAR DİLERİZ .GELELİM TARİFİMİZE :

PORTAKALLI KEK İÇİN :
3 YUMURTA
1 SU BARDAĞI TOZ ŞEKER
YARIM SU BARDAĞI SIVIYAĞ
YARIM SU BARDAĞI PORTAKAL SUYU
2 SU BARDAĞI UN (BİRAZ DAHA FAZLA OLABİLİR)
2 KAŞIK DOLUSU KAKAO
PORTAKAL KABUĞU RENDESİ
KABARTMA TOZU
ISLATMAK İÇİN NESCAFE VE ILIK ŞEKERLİ SU
KREMASI İÇİN:
3 SU BARDAĞI SÜT
3 YUMURTA
3/4 BARDAK TOZ ŞEKER
3 KAŞIK UN
1 KUTU LABNE PEYNİRİ (200GR)
VANİLYA
ÖNCE YUMURTALAR VE TOZ ŞEKER ÇIRPILIR . SIVIYAĞ , PORTAKAL SUYU , UN ,KABARTMA TOZU ,KAKAO KOYULUR .EN SON PORTAKAL KABUĞU RENDESİ KATILIR .KARIŞTIRIP YAĞLANMIŞ KÜÇÜK YUVARLAK KALIBA DÖKÜLÜR. 150 DERECE ISIDA YAKLAŞIK 20 DAKİKA PİŞİRİLİP SOĞUYUNCA ENİNDEN 2 YE KESİLİR .ILIK SU VE ŞEKERLE HAZIRLANMIŞ NESCAFE İLE HER 2 KAT DA İYİCE ISLATILIR.
KREMASI İÇİN YUMURTALAR, ŞEKER , UN İYİCE ÇIRPILIR VE SÜT İLAVE EDİLİP MUHALLEBİ KIVAMINA GELENE KADAR PİŞİRİLİR .VANİLYA KOYULUP ATEŞTEN ALINIR .İYİCE SOĞUYUNCA LABNE PEYNİRİ KOYULUP , ÇIRPILIR. HAZIRLANAN KREMA ISLATILAN KEKİN ÖNCE ARASINA BOLCA SÜRÜLÜR. KEKİN DİĞER PARÇASI KAPATILIP KALAN KREMA İLE KAPLANIR VE EN SON ÜZERİNE BOL KAKAO ELENİR .PORTAKAL KABUĞU RENDESİ VE PORTAKAL DİLİMLERİYLE SÜSLENİR.
HEPİNİZE AFİYET OLSUN , SAĞLIKLA VE AFİYETLE KALIN ...

17 yorum:

Adsız dedi ki...

tramisu zaten harika bir pasta birde böyle portakallı yapılırsa süper olur..ellerinize sağlık.sizlere afiyet olsun.sevgiler.

Adsız dedi ki...

hepinizin ellerine sağlık canım, çok güzel görünüyor.Çocukların mutfağa girmesi çok güzel.

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK AYNI HEYECAN BİZİM EVDEDE VAR HERKES TATİLE BİZSE KIZLA MUTFAĞA AMA HALİMİZDEN ŞİKAYETÇİ DEĞİLİZ TAM TERSİ ÇOK EĞLENEREK YAPIYORUZ HERŞEYİ ÇOÇUKLARLA NE KADAR ÇOK DAĞILSADA DAHA FAZLA YORULSAKDA ONLARLA YAPILAN HERŞEYİN HEYECANI BAMBAŞKA OLUYOR

Adsız dedi ki...

yapılırkenki eğlencenizi tiramisunun lezzetine lezzet katmıştır eminim.
Ellerinize sağlık

keskinli dedi ki...

selam canim bu ara bayagi bir tirmaisu tartismasi var portkallisida cok harika görünüyor ellerine saglik

dilek dedi ki...

merhaba,eline sağlık ,ben de portakalı çok severim ,çok lezzetli görünüyor,
bu arada seni mimledim ,istersen cevaplayabilirsin,sevgilerimle

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

sorma yemekteyizi izlerken canımız neler neler çekiyor.blog gezerken istiyordu şimdi birde yemekteyiz çıktı başımıza:) .aldırcak kiloları böle giderse.canım ellerine sağlık.nefis olmuş.öpüyorum ikizleri.

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

tiramisuya bayılırım...portakallısını yapmadım...emnim gzel olmuştur...ellerine sağlık....

birsence dedi ki...

merhabalar..sitenizi etkinlik tarifiniz sayesinde keşfettim iyikide keşfetmişim çünkü çok güzel bir blog çıktı karşıma..hele kumpir süper:)) ikizlerinizde çok tatlılar maşşalah..öpüyorum sizi....

Adsız dedi ki...

Olsada tesek =)
Canım yine harikalar oluşturmuşsun.
Bebelerine ve sana huzuuur içinde esenlikler diliyorum =)
Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Portakallısı da süper olmuştur bunun ya. Denemem gerek. Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Merhaba tramisu enfes olmuş ellerine sağlık canım,diğer lezzetlerde harika tekrar görüşmek dileğiyle,sevgiler...

Adsız dedi ki...

ama ben bundan yemedim ki.Nasıl yorum yapayımm...

Disalce dedi ki...

vay beee...üç el değmiş bu tiramisuya...nefis olmuştur tabiii..

ellerinize sağlık hepinizin...harika görünüyor..

SOFRAM dedi ki...

Harika görünüyor, sizin ve çocukların ellerine sağlık afiyet şeker olsun, sevgiler...

yukivehobileri dedi ki...

ay ay bana yapılırmı seyhancım ne güzelde diyete girmişim sen de bizi özendiriyorsun neyse avucumu yalayım bari ellrine sağlık canım sevgiler

Adsız dedi ki...

selam ben senay, gercekten super bir site, eger facebook veya twitter varsa eklemek isterim...